Saturday, February 27, 2016

מה זה פסיכותרפיה?


גב' ולדמן היקרה,
מה זה פסיכותרפיה? האם טיפול מתאים ליהודי מאמין?
תשובה:
פסיכותרפיה היא רפואה לנפש באמצעות דיבור. 
ישנם מקומות רבים בתורה המושג של נפש קשור לדיבור. כשברא הקב"ה את האדם, תרגום אונקלוס מתרגם "נפש חיה", כ-"רוח ממללא".
הדרך הטובה ביותר להביא תחושה של רווחה לנפש היא באמצעות דיבור. איוב אמר "אֲדַבְּרָה בְּצַר רוּחִי אָשִׂיחָה בְּמַר נַפְשִׁי". דוד המלך אמר "אָשִׂיחָה וַיְחַפֵּשׂ רוּחִי."
ר 'אלימלך מליז'נסק כותב בצעטל קטן "לספר בכל פעם... לפני החבר נאמן כל מחשבות והרהורים..."

איך דיבור משפיע על הנפש ומביא רווחה רגשית?

המח פעיל תמיד, אבל הרבה מהמחשבות נמצאות בתת-מודע. הדיבורים והמעשים שלנו מושפעים מהמחשבות, אבל לרוב התהליך קורה באופן אוטומטי. אנשים לפעמים אומרים ועושים דברים שאינם באמת רוצים לעשות, אבל באותו רגע הם לא יודעים איך לעצור ולשנות כיוון. הם אפילו לא מודעים למחשבות והרצונות שמפעילים אותם.
הצעד הראשון הוא להביע בקול רם מה שקורה בתוכנו לפני מישהו אמפאטי. כשאנו משתפים חבר טוב או מטפל במחשבות ורגשות שלנו נוכל להבין את התהליך הפנימי שלנו ולמצוא דרכים טובות יותר להגיב. במילים פשוטות: כשמדברים מעומק הלב, מקבלים פרספקטיבה והבנה פנימית שיכול לעוזר לנו לקבל החלטות טובות יותר. זה משפר מערכות יחסים ועוזר להתקדם בחיים.
לדבר ישירות עם הקב"ה גם יכול להביא אותנו לתוצאות טובות. אין שום סתירה בין תפילה לטיפול,אדרבה, אחד מועיל לשני. יש הרבה שיטות וגישות שונות בטיפול ולכן חשוב שיהיה מטפל/ת מקצועי/ת שעובד/ת על פי עקרונות תורניות ורגיש לצרכים של הציבור שלנו.
פסיכותרפיה יכולה לעזור לאנשים הסובלים מדיכאון, טראומה, חרדה, OCD, הערכה עצמית נמוכה, וגם יכולה להועיל לאנשים שהם בעצם בריאים לגמרי בנפשם, רק רוצים לקבל הבנה פנימית יותר טובה, לעבד דברים שבעבר, או רוצים לבצע שינויים חיוביים בחייהם וזקוקים לתמיכה.
הטיפול מיועד לילדים, בני נוער, מבוגרים, זוגות ומשפחות. ישנן גישות רבות לטיפול, הרוב מסתמכות בעיקר על שיחות, ואחרים המשתמשים בציור, דרמה, משחק וכלים אחרים כחלק מהתהליך.
אם יש לך עוד שאלות אל תהסס לפנות אלי 052-424-2234.

שלוי ולדמן M.Sc. - פסיכותרפיסטית חרדית בעלת תואר שני שמטפלת בנערות, נשים וזוגות בקליניקה פרטית בצפת . סודיות מובטחת. שאלות אנונימיות למדור ניתן לשלוח במייל  shalvila@gmail.comאו להתקשר 052-424-2234. 



No comments:

Post a Comment