Saturday, February 27, 2016

דיכאון

לפעמים זה לא קל להיות בשמחה. למעשה כ-20% מכלל האוכלוסייה יחוו דיכאון בשלב כלשהו בחייהם.
כולנו מרגישים עצובים לפעמים ומצב רוח קודר מדי פעם זה רק חלק מהחוויה האנושית. עם זאת עבור אנשים מסוימים מצב הרוח האפל יכולה להשתלט על חייהם, ולגרום לקושי רציני בתפקוד. דיכאון קליני הוא כאשר למישהו יש עצב עמוק שלא נרפה במשך שבועיים לפחות, ויש שינויי ניקר בתיאבון (אכול או יותר או פחות מרגיל בצורה משמעותית), יש שינויים בדפוסי שינה, ומתקשה לתפקד בעבודה או בבית בגלל הדיכאון.
יש סוגים של דיכאון שיש להם שורשים הביולוגיים, ולכן חשוב לבדוק את רמות בלוטת התריס, ויטמין D (מדובר בבעיה של רמות מגיפה בקרב הציבור החרדי שאינם חושפים את עורם לשמש), ויטמין B12, וסידן. ישנם מצבים רפואיים אחרים שיכולים לגרום תחושות של דיכאון כגון מונו ומחלות אחרות. ישנם אנשים שסובלים מדיכאון דווקא בחורף ויש כאלה שלהם נטייה גנטית לדיכאון. יש גם תרופות שעלולים לגרום לדיכאון כתופעת לוואי.
על מנת לטפל בדיכאון בהצלחה כדאי להבין את מקורו. אם יש אלמנטים ביולוגיים, זה הכרחי להתמודד איתם. לפעמים דיכאון היא תוצאה של מערכות יחסים כואבים או קשיים והתמודדויות שבן אדם לא עומד בהם. מקורות נפוצים אחרים של דיכאון הם שכול, טראומה,התמחרויות, ובעיות קשות בפרנסה. לרוב יש צירוף של כמה קשיים יחד.
פסיכותרפיה יכולה להיות מאוד מועילה לאנשים שסובלים מדיכאון. אם חל טראומה, ניתן לטפל ולשחרר. ייעוץ עם איש מקצוע יכול לעזור לך למצוא כוחות ומשאבים פנימיים חדשים, להתמודד עם הקשיים ולשפר מערכות יחסים בעייתיות. טיפול גם יעזור למטפל למצוא דרכים חדשות לבנות רשת תמיכה.
תרופות היא עוד אופציה לטיפול בדיכאון, ועבור אנשים מסוימים זה מאוד יעיל, אולם אם הוא לא בשילוב עם אחר של טיפול זה הוא סביר כדי להשיג תוצאות לטווח ארוך חזק.
פעילות גופנית היא שיטה מצוינת לטיפול בדיכאון; זה זמין ויכול להיות בחינם! מספר מחקרים מצאו שפעילות גופנית היא טיפול יעילה יותר מתרופות. הבעיה היחידה היא שכאשר אדם מדוכא קשה לו מאוד לקבל מוטיבציה להתחיל לזוז. עוד אופציות לטיפול טבעי הם היפריקום, הנמכר בישראל כ"רימוטיב", ואומגה 3.

אם אתה חושב כי ייתכן שאתה סובל מדיכאון כדאי להושיט יד לעזרה. יש מגוון של טיפולים שונים זמינים כדי לסייע לך. וכך תוכל באמת להרבות בשמחה!

No comments:

Post a Comment